Tuesday 18 November 2014

The true story =)

Assalamualaikum.

Di depan ku..
Ada segunung kain baju belum berlipat.. yang bukanlah aku banggakan,
Dan aku temui diri ini bertani di dalam diam,,
Segala bawang & ubi kentang dah berpucuk,,
Dan semalam aku masam muka dengan mesin basuh,,
Sebab tercari –cari set sarung tangan  & sarung kaki Alya ,,
Yang selalu tak cukup inventori,
Dan terpandang di kejauhan,
Tudung favourite ada di kepala katil,
Tersorok di celah tilam,
Tudung yang dicari-cari  minggu lepas,
Yang aku cadang nak mix  & match dengan baju yang itu,,
Last aku pakai baju merah dengan tudung turquoise,
Lalu salesgirl di kedai berbisik- bisik ,
Judgemental kan tudung  yang tak match dengan baju,


Dear cik salesgirl,
Terima kasih sebab jadi Fashion Police ,
Realitinya saya sibuk,SIBUK,SIBUKK,SIBUKKKQQQQQ, SIIBUQQQQ..
Bersyukurlah saya masih berbaju , berseluar besar dan kecik, luar dan dalam..


Eh.
Macam marah je ,
Lalu ku seterika tudung terbaik dalam ranking dunia,
Matchkan dengan baju sedondon,
Dan ku bercakap depan cermin,
Sambil anak memandang,
Berazam,
Nak pakai baju itu di kedai sales girl nanti..
=)



TERIMA KASIH KERANA MASIH SUDI MEMBACA, MAAFKAN SAYA YANG SIBUK=============Blog mama

No comments: