Tuesday 6 May 2014

Hormonal.

Assalamualaikum,,

4 hari yang lepas, aku meronta-ronta nak balik kerumah .Sidia pening kepala bersabar dengan karenah aku persis budak tadika.( wondering where Auni got this trait)

Buah jambu & kuah rojak.3 biji telah selamat sampai ke destinasi yang abadi.

Malam tu sidia bawak buah jambu + kuah rojak my favourite.
Rasa sejuk hati.
Senang sungguh nak rasuah aku .
Malam tu jugak aku makan 3 biji jambu , Jam 4 pagi sakit perut g tandas.

Rakan seperjuangan ku = kak wan katil sebelah yang sama kes, relax je. 
Sebab 1 minggu sebelum tu dia dah meronta-ronta nak balik, nampak hubby dia pun pening kepala minggu lepas ,,
Tak tahu macamana kak wan boleh cool pulak minggu ni. Mesti dia pun kena rasuah jugak kot.

So, kebanyakan masa kak wan & aku banyak berdiskusi perihal life kami disini.

Aku pernah joke dangan kak wan nak lari dari wad ala-ala Prison Break, korek dinding dengan sudu- buat terowong-lari ..ATAU pakai baju biasa , keluar dengan selamba-mengikut gerombolan pelawat- tunggu bas-balik rumah-tidur kroih-kroih depan tv.
.
.
.
.
Oh percayalah.
Itu hanya imaginasi kami yang dah bosan & hormonal..

Perut masing-masing dah membesar.

Bangun berjalan ke tandas pun dah rasa semput.
Jadi, jangan harap kami boleh berlari.

For the conclusion, we have to face the facts that we're belong here.
*kena buat lagu tema , tajuknye we belong here*

Dari makcik cleaner, nurse, doktor semua dah kenal kami.

Banyak yang telah berubah dari Day 1-Day 23 disini.
Sidia pernah suggestku tengok tv if rasa bosan ,
Jawapanku: tak nakle, takde astro

but today...Muka aku le yang tercongok depan tv hari-hari..
sidia = hairan ..

Menjadi senior di wad ini,,
 ceh,, tak habis-habis dengan status senior tu kan.
Of course ada UPS & DOWNS ...

Syukur , sidia datang menjengukku setiap hari. dinner bersama, bersembang tentang hari yang dilalui, rasa semangat sikit.

Hari ahad lepas Auni , mak , adik , kakak & abang ipar datang melawat. 
Mood jadi Happy.

Tapi, Auni dah tak "clingy" sangat denganku.
Aku yang terlebih "clingy" dengan dia.
Realize that she 's a big girl now.
Its about time , that she's going to get adik.
Make me feel relieved even more.
But to me , she will always be my baby girl.



Betul lah kata orang, muka Auni = muka papa .Like father , like daughter.

Doaku, semoga segalanya berjalan dengan lancar sepanjang ku berada di wad ini.
Kepada yang mengenaliku, Tolong doakan ku selamat melahirkan bayi kedua ini.



Amin Ya Rabbal Al Amin==============blog mama

No comments: